Συνολικές προβολές σελίδας

Δευτέρα 23 Φεβρουαρίου 2009

Κλέφτες και κερδοσκόποι


Αυτές είναι οι εταιρείες που εκτινάσσουν τις τιμές στα ύψη


Σε αυξήσεις «φωτιά» προχώρησε σειρά επιχειρήσεων, οι οποίες κατά την άποψη του υπουργείου Ανάπτυξης δε δικαιολογούνται από τα κοστολόγιά τους. Έτσι, υιοθετώντας την τακτική της «διαπόμπευσης», το υπουργείο έδωσε στη δημοσιότητα τα ονομάτα των εταιρειών αυτών, προκειμένου να γνωρίζει ο καταναλωτής ποιοι εμφανίζουν… τάσεις κερδοσκοπίας και ποιοι όχι.
Ειδικότερα, αυξήσεις έως 27% σε 925 κωδικούς προϊόντων και μειώσεις σε 2.213, ανακοίνωσε το υπουργείο Ανάπτυξης. Συγκεκριμένα, οι ανατιμήσεις αφορούν σε κατεψυγμένα αλιεύματα εισαγωγής, χαρτικά, χυμούς, τοματοειδή και υπηρεσίες στάθμευσης.
Η εφαρμογή της «μαύρης λίστας», που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Ανάπτυξης, περιλαμβάνει σειρά επώνυμων επιχειρήσεων, που φαίνεται να «τινάζουν» με την τιμολογιακή τους πολιτική τον οικογενειακό προϋπολογισμό στον «αέρα».
Ο υπουργός Ανάπτυξης, κ. Χατζηδάκης, σε δηλώσεις του τόνισε ότι όσοι αισχροκερδούν, θα εκτίθενται.
Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία, 33 εταιρίες προχώρησαν σε μείωση τιμών σε 2.213 κωδικούς, 21 εταιρίες μετά τους κοστολογικούς ελέγχους, προχώρησαν σε ανάκληση των ανατιμήσεων σε 2.475 κωδικούς και 12 εταιρίες προχώρησαν, έπειτα από κατάθεση των απαραίτητων κοστολογίων, σε αυξήσεις τιμών, σε 925 κωδικούς.
Παράλληλα, 731 κωδικοί προϊόντων έχουν αύξηση, μέχρι 4,70%, ενώ 139 κωδικοί από 4,71% μέχρι 10% και τέλος 55 κωδικοί από 10,10% μέχρι 20%.
Στη «μαύρη» λίστα του υπουργείου Ανάπτυξης περιλαμβάνονται:
- Η εταιρία «ΦΑΓΕ Α.Ε.» (γαλακτοκομικά), που σύμφωνα με το υπουργείο δε δικαιολογεί την αύξηση σε 107 κωδικούς προϊόντων, αφού προέβη σε μεσοσταθμική αύξηση 3,5%, σε σύνολο 181 κωδικών προϊόντων που διακινεί (γιαούρτια, τυροκομικά και χυμοί). Η αύξηση οφείλεται στη διαφοροποίηση της εμπορικής πολιτικής της εταιρίας, για να καλύψει ζημιές παρελθόντων χρήσεων.
- Οι εταιρίες «COCA COLA HBC - ΤΡΙΑ ΕΨΙΛΟΝ A.E.» και «PEPSICO ΗΒΗ ΕΛΛΑΣ Α.Ε.», που δραστηριοποιούνται στο χώρο των αναψυκτικών, προχώρησαν σε αυξήσεις των τιμών πώλησης. Πιο συγκεκριμένα, η «COCA COLA HBC - ΤΡΙΑ ΕΨΙΛΟΝ A.E.» προχώρησε σε αυξήσεις 193 κωδικών, από τους 276 που διακινεί, με μεσοσταθμική αύξηση 3,7%, ενώ η «PEPSICO ΗΒΗ ΕΛΛΑΣ Α.Ε.», 83 κωδικών, από τους 88 που διακινεί, με μεσοσταθμική αύξηση 3,5%.
Τέλος, σε ό,τι αφορά στις 12 εταιρίες που προχώρησαν, έπειτα από κατάθεση των απαραίτητων κοστολογίων, σε αυξήσεις τιμών, σε 925 κωδικούς, από τους 4.683, που διακινούν συνολικά και τις οποίες τεκμηριώνουν από τα υποβληθέντα στοιχεία (αύξηση του κόστους παραγωγής ή την αύξηση των πρώτων υλών που χρησιμοποιούνται) είναι οι εξής:
- «ΑΜΒΥΞ Α.Ε.», που δραστηριοποιείται στο χώρο της εμπορίας εισαγομένων ποτών, προχώρησε σε μεσοσταθμική αύξηση 7,8%, 57 κωδικών προϊόντων, από τους 146 που διακινεί.
- «B.P. A.E.», που δραστηριοποιείται στο χώρο της εμπορίας λιπαντικών, προχώρησε σε μεσοσταθμική αύξηση 2,5%, 21 κωδικών προϊόντων, από τους 626 που διακινεί.
- «SCA HYGIENE PRODUCT A.E.», που δραστηριοποιείται στο χώρο της εμπορίας χαρτικών, προχώρησε σε μεσοσταθμική αύξηση 4%, 46 κωδικών προϊόντων, από τους 128 που διακινεί.
- «PROCTER & GAMBLE ΗELLAS A.E.», που δραστηριοποιείται στο χώρο της εμπορίας ειδών καθαριότητας και συντήρησης νοικοκυριού - ειδών ατομικής φροντίδας, προχώρησε σε μεσοσταθμική αύξηση 2%, 533 κωδικών προϊόντων, από τους 1.155 που διακινεί.
- «CENTRAL PARKING SYSTEM - ΑΘΗΝΑ - ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ Α.Ε. ΣΤΑΘΜΟΣ ΚΕΔ», που δραστηριοποιείται στο χώρο υπηρεσιών στάθμευσης, περιόρισε στο 5% την αρχική υποβληθείσα αύξηση, που έφτανε το 20%, σε 10 από τους 14 κωδικούς υπηρεσιών που παρέχει.
- «Γ. KAΛΛΙΜΑΝΗΣ Α.Ε.», που δραστηριοποιείται στο χώρο εμπορίας κατεψυγμένων αλιευμάτων εισαγωγής, προχώρησε σε μεσοσταθμική αύξηση 4,73%, 12 κωδικών προϊόντων, από τους 537 που διακινεί.
- «ΚΟΝΤΟΒΕΡΟΣ Α.Ε.Β.Ε.», που δραστηριοποιείται στο χώρο εμπορίας κατεψυγμένων αλιευμάτων εισαγωγής, προχώρησε σε μεσοσταθμική αύξηση 27%, 47 κωδικών προϊόντων, από τους 770 που διακινεί συνολικά.
- «ΜΕΛΙΣΣΑ ΚΙΚΙΖΑΣ ΑΕ.Β.Ε ΤΡΟΦΙΜΩΝ», που δραστηριοποιείται στο χώρο εμπορίας τοματοειδών, προχώρησε σε μεσοσταθμική αύξηση 19,5%, 8 κωδικών προϊόντων, από τους 294 που διακινεί.
- «ΚΡΑΦΤ ΦΟΥΝΤΣ ΕΛΛΑΣ Α.Ε.», που δραστηριοποιείται στο χώρο των τυποποιημένων τροφίμων (μαγιονέζες κτλ) προχώρησε σε μεσοσταθμική αύξηση 9,5%, 9 κωδικών προϊόντων, από τους 549 που διακινεί.
- «OLYMPIC HERMES Α.Ε.», που δραστηριοποιείται στο χώρο των ειδών ζαχαροπλαστικής (καραμέλες), προχώρησε σε μεσοσταθμική αύξηση 3,60%, 82 κωδικών προϊόντων, από τους 190 που διακινεί.
- «ΕΥΡΗΚΑ ΕΛΛΑΣ Α.Ε.», που δραστηριοποιείται στο χώρο ειδών καθαρισμού, προχώρησε σε μεσοσταθμική αύξηση 2,5%, 49 κωδικών προϊόντων, από τους 106 που διακινεί.
- «ΕΒΓΑ Α.Β.Ε.Ε.», που δραστηριοποιείται στο χώρο των χυμών, προχώρησε σε μεσοσταθμική αύξηση 7%, 51 κωδικών προϊόντων, από τους 168 που διακινεί.
Με αφορμή τη δημοσιοποίηση νέων στοιχείων για την κίνηση των τιμών, ο υφυπουργός Ανάπτυξης, κ. Γ. Βλάχος, σημείωσε τα εξής: «Με βάση τους κοστολογικούς ελέγχους του υπουργείου Ανάπτυξης το μήνα Ιανουάριο καταγράφηκαν μειώσεις τιμών σε πάνω από 2.200 προϊόντα και ανακλήσεις ανατιμήσεων σε περίπου 2.500 προϊόντα, τα περισσότερα εκ των οποίων είναι είδη πρώτης ανάγκης. Οι αυξήσεις που καταγράφηκαν αφορούσαν σε περίπου 900 προϊόντα, στα 700 εκ των οποίων η αύξηση ήταν στα όρια του τιμαρίθμου.
Με δεδομένο ότι βρισκόμαστε στις αρχές του χρόνου, όπου συνήθως είναι η εποχή των ανατιμήσεων, ο συνολικός απολογισμός για την πορεία των τιμών είναι θετικός.
Θέλω εδώ να επισημάνω ότι η εταιρεία «ΦΑΓΕ», η οποία εμπορεύεται γαλακτοκομικά προϊόντα, έχει προχωρήσει σε αυξήσεις τιμών προϊόντων, οι οποίες δε δικαιολογούνται από τους κοστολογικούς ελέγχους. Προβλήματα πάντα υπάρχουν, δεν τα στρογγυλεύουμε, δεν τα υποτιμούμε. Αλλά και δε χαριζόμαστε σε κανέναν, διότι πρώτο μέλημά μας είναι η προστασία του καταναλωτή. Αλλά αυτή τη δύσκολη περίοδο για την οικονομία μας, καλό να μην καλλιεργούμε ανεύθυνα ένα κλίμα καταστροφολογίας, το οποίο μπορεί να λειτουργήσει ως άλλοθι για γενικότερες ανατιμήσεις.Το υπουργείο θα συνεχίσει, με όλες τις δυνατότητες που έχει να, παρεμβαίνει στην αγορά προς όφελος του υγιούς ανταγωνισμού και των καταναλωτών και σε αυτή μας την προσπάθεια ζητάμε τη βοήθεια όλων».

ΘΕΛΩ ΑΥΞΗΣΗ!!!

ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ ΣΤΕΛΝΕΙ ΣΤΟΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΤΟΥ ΤΟ ΕΞΗΣ ΜΗΝΥΜΑ:

Αγαπητέ κύρι Διυθυντά

Σ αυτή τη ζωή τα θέλω μας ίναι λίγο ως πολύ γνωστά. Πιστύω ότι μπορίτ να κτιμήστ την προσπάθια που καταβάλω ντός της ταιρίας και την καλή πίστη που διατηρώ στα ΄νστικτά σας. Πιστύω ότι αντιληφθήκατ τον τόνο της πιστολής μου και υλπιστώ στην έγκαιρη απάντησή σας.

Μ€ €κτίμηση

λυθέριος


Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ:

Αγαπητέ κ. Ελευθέριε

Η εταιρία βρίσκεται σε μια τρΟΧΙά χαρακτηριστική των καιρών. Εξωγενείς παράγοντες, ως επικίνδυνες ΟΧΙές καραδοκούν, οι επΟΧΙκές διακυμάνσεις δυσκολεύουν την κατάσταση και η προσπάθεια οφείλει να είναι πολυμετΟΧΙκή. Πιστεύω ότι γίνομαι κατανοητός χωρίς τη δημιουργία ενΟΧΙκών σκέψεων.

Με εκτίμηση

Διευθυντής …

ΥΓ: Το Σαββατοκύριακο θα είμαι στο εξΟΧΙκό μου, αν χρειαστείτε κάτι.